چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۷
۰ نفر

محمود مولایی: سعید عبدولی، دارنده مدال طلای جهان در سال ۲۰۱۱به کمیته انضباطی فدراسیون کشتی احضار شد.

کشتی-عبدولی

فرنگي‌كار تيم ملي كه در مسابقات جهاني 2015لاس‌وگاس به‌عنوان پنجمي دست يافت، به تازگي مصاحبه‌اي عليه اتفاقات كشتي انجام داد و به همين دليل به كميته انضباطي فراخوانده شد.

نادر شكري، رئيس كميته انضباطي با تأييد اين خبر درباره سعيد عبدولي و همچنين احضار نوربخش، مربي سابق تيم ملي كشتي فرنگي مي‌گويد:‌ «با توجه به اظهاراتي كه اين دو نفر در برخي موارد داشتند براي ارائه مستندات به كميته انضباطي فرا خوانده شدند تا اگر مداركي براي اثبات ادعاهايشان دارند، ارائه كنند. اصل آزادي بيان اصلي شناخته شده براي حقوق افراد است، اما تا جايي حكمفرماست كه اين موضوع به تهمت و توهين منتهي نشود. چنانچه اين اظهارات نسبت به ديگران منتهي به نشر اكاذيب، تشويش اذهان عمومي و افترا شود به كميته انضباطي فراخوانده خواهند شد.»

سخنگوي فدراسيون كشتي نيز عنوان مي‌كند: «متأسفانه طي چند روز اخير شاهد موجي از اظهارات نه چندان منطقي و مغرضانه‌اي از سوي برخي كشتي‌گيران و مربيان بوديم كه رفته رفته باعث ايجاد حاشيه شده است.» عليرضا رضايي تأكيد مي‌كند:‌ «در اين خصوص بايد با قاطعيت اعلام كنم از اين پس هر اظهارنظر غيركارشناسانه و خارج از حد و حدود و اختيارات از سوي كشتي‌گيران و مربيان و كلا تمامي عوامل اجرايي فدراسيون كشتي با برخورد جدي مواجه خواهد شد و از اين پس با احضار خاطيان به كميته انضباطي، محروميت‌هاي سنگين و غيرقابل بازگشتي را براي آنان درنظر خواهيم گرفت.»

فدراسيون كشتي البته پيش از اين نيز نسبت به مصاحبه كشتي‌گيران با رسانه‌ها واكنش نشان داده است. طوري كه گفته مي‌شود برخي ملي‌پوشان از مصاحبه كردن هراس دارند و اينكه بعد از گفت‌وگو با رسانه‌ها مجبور هستند پاسخگوي فدراسيون و كميته انضباطي باشند. با اين حال، سخنگوي فدراسيون بر اين باور است كه بايد از روند فعلي جلوگيري كرد. رضايي اضافه مي‌كند‌: «اگر با اين روند مخرب و حاشيه‌ساز برخورد جدي و مناسب صورت نگيرد، به قول معروف سنگ روي سنگ بند نخواهد شد و تمام انرژي و نيروي عوامل فدراسيون بايد صرف اين مسائل شود. اميدوارم از اين پس ديگر شاهد اظهارات بي‌پروا و صريح كشتي‌گيران و مربيان عليه يكديگر نباشيم و با آرامش و متانت به پيشبرد اهداف كشتي تا المپيك بپردازيم.»

  • عبدولي چه گفت؟

عبدولي چه گفته است كه حالا به كميته انضباطي احضار شده است. او كه با تسنيم گفت‌وگو كرده گفته: مسابقات انتخابي تيم ملي برگزار مي‌شود و يك كشتي‌گير دوپينگي مقابل قهرمان جهان قرار مي‌گيرد و مثل يك بمب به زور مواد نيروزا كشتي مي‌گيرد و اين كشتي‌گير را يا مي‌برد يا به او« لَت» (ضربه) مي‌زند و آن كشتي‌گير در دور بعد نمي‌تواند خوب كار كند و شكست مي‌خورد؛ همان بلايي كه سر احسان لشگري آمد و كشتي او نابود شد. اين به ضرر تيم ملي است و كشتي‌گير هم نابود مي‌شود. من خودم در انتخابي ديدم كه چند كشتي‌گير خلاف قانون عمل كرده و من را خسته كردند تا آن زور هميشگي را نداشته باشم. انتخابي تيم ملي خيلي خوب است و كسي منكر آن نيست اما نه با اين شرايط؛ متأسفانه برخي از آن سوءاستفاده مي‌كنند.

  • مستندات كشتي‌گيرها

سعيد عبدولي، فرنگي‌كار تيم ملي معمولا در مصاحبه‌هاي خود به صراحت اظهارنظر مي‌كند و به همين دليل پيش از اين نيز به كميته انضباطي فراخوانده شده است. اكنون اين پرسش مطرح است كه اگر او براي صحبت‌هاي خود مستنداتي ارائه دهد، كميته انضباطي چه تصميمي در قبال عبدولي خواهد گرفت. رئيس كميته انضباطي در اين رابطه مي‌گويد: «به‌طور حتم بله؛ اگر مستنداتي باشد رسيدگي مي‌شود. در غيراين صورت با توجه به مسائلي كه مطرح شده است تحت عناوين افترا، نشر اكاذيب يا تشويش اذهان عمومي مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت و به تك تك اين موضوعات بنابر موارد مطرح شده رسيدگي خواهيم كرد.» گفته مي‌شود فدراسيون كشتي درباره برخي از مصاحبه ملي‌پوشان گاهي به آنها تذكر مي‌دهد.

کد خبر 308940

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha